torsdag 10 juli 2008

Resferber.

Vi åker till Stockholm om några timmar och ska vara hundvakt. Till en underbar labrador. Vi var där förra året också och barnen har längtat efter honom hela året. Det ska bli så skönt och komma bort lite. Men vi har stressat som galningar. Vi kommer hem den 21 och den 24 fyller Johan 30 år så vi har städat och tvättat och grejat och en då är vi inte färdiga. Vill inte komma hem till en sunkig lägenhet så vi måste storstäda de förta vi gör in för kalaset. Får se hur mycket vi hinner innan vi åker.
M
amma är på avgiftning iaf. Jag ringde henne i måndags och pratade med henne. Hon hade gett upp. Ville ingenting och orkade inte ta sig ur sitt drickande själv. Hon hade då supit ganska rejält i 11 dagar. Jag sa att jag behövde henne och att hon faktiskt har klarat sig från döden en gång, att hon inte är färdig här på jorden. Och att jag behöver henne, för det gör jag verkligen. Då fick hon nytt hopp och ringde till TNE (Till Nyktrings Enheten.) Så vi körde henne dit på kvällen. Hon var ledsen och full. Sen så körde de henne till polekliniken dagen efter och jag åkte dit. Eller rättare sagt jag KÖRDE dit. Har inte kört bil på över ett år!! Ja var så jävla stolt över mig själv. Mitt i all denna stressen också. Jag hade egentligen inte alls tid att åka med henne och jag var lite arg på mig själv för att jag hjälpt henne ännu en gång, men det var mycket för min egen skull också. Det kändes inte bra att åka till Stockholm och inte veta hur hon hade det eller var hon var.
Så nu är hon där iaf och kommer vara till minst på måndag om allt går som det ska. Och sen är jag inte orolig. Hon börjar aldrig igen (direkt) efter en sån här period.

Ja så målningen då. Jag höll på att slita mitt hår många gånger men efter ungefär 150 strykningar så ser det riktigt bra ut. Det enda är att vi tänkte hinna måla iaf 1 rum till innan vi åker men de planerna fick vi dumpa för flera dagar sen. Fast nu vet vi ju å andra sidan vilka fel vi inte ska göra i de andra rummen. Inget ont som inte har nåt gått med sig!
Det blev iaf jättefin. Ska ta kort på det när vi kommer hem när det är städat och fint :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att "mamma" är på avgiftning :) Ha så trevligt i Sthlm :)